tiistai 26. heinäkuuta 2011

Maalla, lomalla.

Näin alkuun lyhyt teksti lomasta:


Automatka taittui kahden rakkautta osoittavan lämpöpatterin seurassa. Ikävä kyllä toinen koira ei pysynyt hetkeäkään paikallaan joten häntä ei kuvissa sitten näy.


Piipahdus kylällä.




Saappaat löysivät uuden omistajan, minut. Harmaanvihreät korolliset saappaat ovat Nokian valmistamat. Kerrankin löysin saappaat joissa on kapea lesti ja myöskin kapea varsi. Ja nämä sain mukaani ilmaisiksi koska edelliselle omistajalle ne olivat olleet liian kaposet.



Ikuistin suutarin vai onko tuo sarvijaakko? Se käveli kaiteella vastaan kun olin penkillä lukemassa kirjaa. Jossain vaiheessa se oli kavunnut ylös kattoon ja sieltä sitten tipahti syliini kiljaisujeni saattamana. Osasi säikyttää.



Viimeinen kuva on muistutus Suomen kauniista luonnosta, armoitettujen valkeista kesäöistä. Uin auringonlaskun saattamana, kelluin selälteni ja katselin sanattomana taivasta.

perjantai 22. heinäkuuta 2011

Tommya.

Sain siskoltani tuliaisen, ihan kauniin sellaisen. 


Nätti logo.



Nätti on pussukkakin. 

Kesäillan dekkarit.

Bella Block, tämän saksalaissarjan juonet ovat mitä kamalimpia mutta Simonin ja Bellan suhde tekee siitä virkistävän oloisen. En suosittele kuitenkaan herkille katsojille. Bellaa voi seurata perjantaisin TV2:lla klo 19:20 alkaen.


kuva

Toinen jo paljolti tutumpi sarja on Hercule Poirot. Pieni Belgialainen mies hassujen viiksien kera ratkoo murhamysteerejä. Parhainta antia löytyy kun katselee samalla miljöötä, naisten pukuja, autoja.. Poirot viihdyttää sunnuntaisin TV1:llä klo 18:50 alkaen.



kuva

torstai 21. heinäkuuta 2011

Juuri ne oikeat.

Taisin jo jotain mainita ostokuumeestani keltaisiin korkkareihin, enkö? Olen sovitellut yhtä sun toista paria (huom. mitä Tampereelta löytyi) mutta ei vaan natsannut. Jossain vaiheessa minut valtasi valtava epätoivo niiden oikeanlaisten korkkareiden löytymisten suhteen, tietenkään se että katselin Gokin ihania stailauksia, ei kuumettani laannuttanut. Mutta kaiken siinä saatoksien keskellä sain idean spreijata korkkarini keltaisiksi! Ensi alkuun ehdin monesti kaduta tätä operaatiota. Olinhan uhraamassa eräät mustat, vähemmälle käytölle jääneet mutta ah, silti niin hyvät jalassa, korkkarit! Korkoa on vaivaiset viisi senttiä, kärki ei terävä, eikä myöskään liian pyöreä ja mikä parasta nilkkaremmi! Kärsin sellaisesta ongelmasta kuin liian löysät nivelet. Joten nuo remmit omalla kohdallani estävät minkään epämielyttävän nuljahtavan jalasta paikoiltaan. Opin tämänkin asian nuorempana kantapään kautta että vain nilkkaremmillä varustettuja korkkareita tähän talouteen! En muuten toiste lähde tekemään tätä hommaa, puteli saastuttaa järjettömästi luontoa, haisee pahalle ja jouduin monta kertaa spreijaamaan kengät tasaisen värin saamiseksi.



Kuva kengistä ekan spreijauksen jälkeen.



Kuva kengistä monen spreijaus kerran jälkeen eli valmiina. 

keskiviikko 20. heinäkuuta 2011

Gok's fashion fix




OMG! OMG! Rakastan tätä sarjaa niin paljon! Se on yhtä viihdyttävä kuin Outsapopin sivuilla kiertely. Aina jotain uutta ja inspiroivaa! Tietenkin kiehtoo kovasti myös ajatus 24kpl:n main piecestä, vaatteiden suhteen. Olen aina ollut itseni vaatettamisen  suhteen, en tiedä mikä istuu itseni kohdalla parhaiten. Joten ajatus siitä että hankin toisen suunnitteleman, itseäni miellyttävän, vaate/asuste kokonaisuuden kuulosti niin ihanalta että on pakko kokeilla toimiiko tuo sittenkään.




Valitsin jonkin aikaa sitten nähdyn Sam sportygirlin. Syy miksi valitsin hänen tyylinsä koska tuli sellainen fiilis että tuo voisi sopia minulle. Tuntui toisaalta mukavalta irtiotolta kokeilla jotain sellaista mitä ei ikinä uskonutkaan pukevansa päälle. Esim. boyfriend farkut tai kultaisia koruja. Edellinen vaatekaappini sisältö oli jämähtänyt mustaan, harmaaseen, nudeen ja valkoiseen. Osa näistä vaatteista löysi tiensä huuto.nettiin ja osa tulevalle Kallion legendaariselle kirppikselle, joka järjestetään torstaina 28.7. 

En siltikään viskannut menemään kaikkia muita vaatteitani tämän muutoksen myötä. Sanotaan vain että tämä  muutos vei vain tarpeen ostaa vaatteita. Jos ostan niin ostan hyvin harkitusti. Tuosta yllä olevasta capsulesta minulta puuttuu: keltaiset korkkarit ja kermanväriset korkkarit. Olen muuten kierrellyt ja kaarellut ympäri suomea etsien itselleni sopivia keltaisia korkokenkiä. Ottaisin mieluusti sellaiset missä olisi nilkkaremmi ja maximissaan kahdeksan sentin korko. 

maanantai 18. heinäkuuta 2011

Suklaan korvike.

Kesäkurpitsan kanssa leikkiminen ei ollut ainoa asia mitä puuhailin keittiössä tänään. Sitä ennen uunissa paistui Rahkaraparperitorttu (pyöreä vuoka) jonka resepti tulee tässä:

4 dl venhäjauhoja
2 dl sokeria
1 tl leivinjauhetta
1 tl soodaa
100g voita
1 muna
1 dl piimää

Täyte:
500g rahkaa
2 dl sokeria
2 munaa
2 vaniljasokeria tai vaniliauutetta.
1/2l sokeroituja raparperipaloja tai vaikka pussi marjoja.

Sekoita vehnäjauhot, sokeri, leivinjauhe, sooda ja vaniljasokeri. Nypi joukkoon voi. Ota murutaikinasta 1/3 osaa erilliseen kulhoon. Lisää siihen 2/3:n muna, piimä ja sekoita. Levitä taikina leivinpaperilla vuoratulle pellille. Laita sokeroidut raparperit tai marjat taikinan päälle, paista hetki uunissa. Sekoita loput täytteen ainekset ja levitä taikinan päälle. Ripottele pinnalle loput murutaikinasta. Paista 200 asteisessa uunissa kauniin kullanruskeaksi, n. 35min. Leikkaa paloiksi ja tarjoile.

Kuva alla omasta aikaansaannoksestani. Käytin pussin marjoja että muutaman raparperinvarren piirakkaan. Yltiöherkullista, ei jaksa montaa palaa putkeen.

Päivän yllättäjä!

Tein tänään ruoaksi täytettyä kesäkurpitsaa, pitkästä aikaa. Halkaisin veitsellä kurpitsan kahtia ja koversin kuorimaveitsellä sen tuollaiseksi "veneeksi". Täytteenä käytin ruskistettua: kesäkurpitsan sisältöä, jauhelihaa, sipulia ja valkosipulia. Sitten laitoin tuon sekoitteen koveretun kurpitsan sisään ja muutama juustoviipale päälle ja uuniin hetkeksi. Niin uskomattoman mehukasta ja rapeaa! Omnom.