Pitkästä aikaa kävin kirpputorilla, Valtterin kirpputorilla. Käsittämättömästi katosi taas rahaa, 31e hujahti vaan johonkin. No ei johonkin mutta kuitenkin ymmärrätte mitä tarkoitan. Kuitenkaan se päivän paras löytö ei ollut hintava mutta sitäkin täydellisempi. Syksyyn ihanat hansikkaat, hinta 50 senttiä. Melko kallista, eikö? :) Istuvat käsiini täydellisesti!
maanantai 19. syyskuuta 2011
lauantai 17. syyskuuta 2011
Sienestämässä.
Muutama kuva sienenmetsästys reissulta. Itse olen kamala nirso ja siedän vain kanttarellejä. Naureskelimme kun näimme erään pariskunnan keräävän sieniä sillä tavalla että aina kun rouvaa bongaa sieniä mies ajaa tienvarteen ja pitää moottorin käynnissä sillä aikaa kun rouvashenkilö kipittää ojaan noukkimaan sienet ja sitten taas matka jatkuu metrin verran. Muutama kuva reissusta:
torstai 15. syyskuuta 2011
Täydellinen puna.
Täydellisen värinen punainen huulipuna on väriltään samanvärinen kuin paloauton punaiset autot. Sitä jos jotain on vaikeaa metsästää. Yleensä törmää niihin jotka on liian pinkkejä tai liian tummia. Mutta sitten eräs päivä törmäsin siihen täydelliseen punaan.
Kuvassa, huulissani väri ei näytä siltä miltä pitäisi joten piirsin teille kuvan:
puteli taas näyttää tältä:
Huolimatta kaikesta fiilistelystä ja ennen aikaisesta helpotuksen huokaisusta tämä huulipuna joutui kiertoon. Ai miksikö? Koin huulillani lievää tinnitystä tätä punaa käyttäessäni joten luovuin sen käytöstä.
Miinukset ja plussat:
- Hinta tuntuu suolaiselta, halvimmillaan pääsee 20e:n sijoituksella.
- Saattaa aiheuttaa pistelevää fiilistä huulissa niin kuin minulla.
+ Suojakerroin 15.
+ Levittyy hyvin ja on pitkäkestoinen.
Kuvassa, huulissani väri ei näytä siltä miltä pitäisi joten piirsin teille kuvan:
puteli taas näyttää tältä:
Huolimatta kaikesta fiilistelystä ja ennen aikaisesta helpotuksen huokaisusta tämä huulipuna joutui kiertoon. Ai miksikö? Koin huulillani lievää tinnitystä tätä punaa käyttäessäni joten luovuin sen käytöstä.
Miinukset ja plussat:
- Hinta tuntuu suolaiselta, halvimmillaan pääsee 20e:n sijoituksella.
- Saattaa aiheuttaa pistelevää fiilistä huulissa niin kuin minulla.
+ Suojakerroin 15.
+ Levittyy hyvin ja on pitkäkestoinen.
keskiviikko 14. syyskuuta 2011
Boozt
Törmäsin tähän uuteen nettikauppaan Cavan blogissa. Piti sitten itsekin hehkuttaa millaisen löydön sieltä tein, tilasin nimittäin konjakinruskean Kendra leather bagin, googlettamalla löytyy kuva jos linkki ei toimi. :) Laukulla oli hintaa 12,95e ja siihen päälle postarit 3,95e. Tuota samaa laukkua myydään tällä hetkellä mm. Vertsussa niinkin suolaiseen hintaan kuin 89,95e! Tajutonta! Värinsä ja materiaalinsa takia olen laukkua lähinnä etäältä kuolannut mutta nyt ei enää tarvi kuin voin hypistellä tuota milloin vain haluan. Hiphei!
Kaikki asiat eivät olleet tuolla yhtään sen halvempia kuin kaupoissakaan ja olen kuullut että tuonne palauttaminen on jokseenkin ongelmallista. Mutta omalta osaltani tämä oli sellainen once in lifetime ostos, eikä palauttamiseen ole tarvetta. :)
Kaikki asiat eivät olleet tuolla yhtään sen halvempia kuin kaupoissakaan ja olen kuullut että tuonne palauttaminen on jokseenkin ongelmallista. Mutta omalta osaltani tämä oli sellainen once in lifetime ostos, eikä palauttamiseen ole tarvetta. :)
tiistai 13. syyskuuta 2011
Maumau.
Pian tuon reissun jälkeen samat tassut eksyivät Helsinkiin kyläilemään. Kissat ovat tunnetusti pöhköjä ja kovin suloisia semmoisia. Pienempi mau tunki päänsä mm. sängyn alle mennessään piiloon, tuossa kissassa lienee häivähdys kanin järkeä. Isompi mau on niin ronkeli että suostuu leikkimään vain ja ainoastaan maton päällä. :D
sunnuntai 11. syyskuuta 2011
Hei taas pitkästä aikaa!
Huomasin juuri kuinka koneellani lojuu kymmeniä kuvia jotka on pitänyt ja pitänyt laittaa tänne blogiin. Juttujen purkamisen myötä ainakin blogiin ilmestyy uutta luettavaa. Kävin keskellä kesää Tampereella, ihastuttava viikonloppureissu toisenlaisten tassujen luona. :) Juuri tuona viikonloppuna tulin ensimmäistä kertaa ajatellakseni sellaistakin asiaa kuin asumista Tampereen keskustassa. Liekö vielä muutto edessä?
Ensiksi kuvassa on ihana kaara, kelpaisi mullekin.
Pienemmän kollin tassu.
Nyt se iskee silmääkin eteisen pöydältä.
Joku katu.
Finlaysonin tehdas.
Vohvelikahvila. <3
Ensiksi kuvassa on ihana kaara, kelpaisi mullekin.
Pienemmän kollin tassu.
Nyt se iskee silmääkin eteisen pöydältä.
Joku katu.
Finlaysonin tehdas.
Vohvelikahvila. <3
tiistai 26. heinäkuuta 2011
Maalla, lomalla.
Näin alkuun lyhyt teksti lomasta:
Automatka taittui kahden rakkautta osoittavan lämpöpatterin seurassa. Ikävä kyllä toinen koira ei pysynyt hetkeäkään paikallaan joten häntä ei kuvissa sitten näy.
Piipahdus kylällä.
Saappaat löysivät uuden omistajan, minut. Harmaanvihreät korolliset saappaat ovat Nokian valmistamat. Kerrankin löysin saappaat joissa on kapea lesti ja myöskin kapea varsi. Ja nämä sain mukaani ilmaisiksi koska edelliselle omistajalle ne olivat olleet liian kaposet.
Ikuistin suutarin vai onko tuo sarvijaakko? Se käveli kaiteella vastaan kun olin penkillä lukemassa kirjaa. Jossain vaiheessa se oli kavunnut ylös kattoon ja sieltä sitten tipahti syliini kiljaisujeni saattamana. Osasi säikyttää.
Viimeinen kuva on muistutus Suomen kauniista luonnosta, armoitettujen valkeista kesäöistä. Uin auringonlaskun saattamana, kelluin selälteni ja katselin sanattomana taivasta.
perjantai 22. heinäkuuta 2011
Kesäillan dekkarit.
Bella Block, tämän saksalaissarjan juonet ovat mitä kamalimpia mutta Simonin ja Bellan suhde tekee siitä virkistävän oloisen. En suosittele kuitenkaan herkille katsojille. Bellaa voi seurata perjantaisin TV2:lla klo 19:20 alkaen.
kuva
Toinen jo paljolti tutumpi sarja on Hercule Poirot. Pieni Belgialainen mies hassujen viiksien kera ratkoo murhamysteerejä. Parhainta antia löytyy kun katselee samalla miljöötä, naisten pukuja, autoja.. Poirot viihdyttää sunnuntaisin TV1:llä klo 18:50 alkaen.
kuva
kuva
Toinen jo paljolti tutumpi sarja on Hercule Poirot. Pieni Belgialainen mies hassujen viiksien kera ratkoo murhamysteerejä. Parhainta antia löytyy kun katselee samalla miljöötä, naisten pukuja, autoja.. Poirot viihdyttää sunnuntaisin TV1:llä klo 18:50 alkaen.
kuva
torstai 21. heinäkuuta 2011
Juuri ne oikeat.
Taisin jo jotain mainita ostokuumeestani keltaisiin korkkareihin, enkö? Olen sovitellut yhtä sun toista paria (huom. mitä Tampereelta löytyi) mutta ei vaan natsannut. Jossain vaiheessa minut valtasi valtava epätoivo niiden oikeanlaisten korkkareiden löytymisten suhteen, tietenkään se että katselin Gokin ihania stailauksia, ei kuumettani laannuttanut. Mutta kaiken siinä saatoksien keskellä sain idean spreijata korkkarini keltaisiksi! Ensi alkuun ehdin monesti kaduta tätä operaatiota. Olinhan uhraamassa eräät mustat, vähemmälle käytölle jääneet mutta ah, silti niin hyvät jalassa, korkkarit! Korkoa on vaivaiset viisi senttiä, kärki ei terävä, eikä myöskään liian pyöreä ja mikä parasta nilkkaremmi! Kärsin sellaisesta ongelmasta kuin liian löysät nivelet. Joten nuo remmit omalla kohdallani estävät minkään epämielyttävän nuljahtavan jalasta paikoiltaan. Opin tämänkin asian nuorempana kantapään kautta että vain nilkkaremmillä varustettuja korkkareita tähän talouteen! En muuten toiste lähde tekemään tätä hommaa, puteli saastuttaa järjettömästi luontoa, haisee pahalle ja jouduin monta kertaa spreijaamaan kengät tasaisen värin saamiseksi.
Kuva kengistä ekan spreijauksen jälkeen.
Kuva kengistä monen spreijaus kerran jälkeen eli valmiina.
keskiviikko 20. heinäkuuta 2011
Gok's fashion fix
OMG! OMG! Rakastan tätä sarjaa niin paljon! Se on yhtä viihdyttävä kuin Outsapopin sivuilla kiertely. Aina jotain uutta ja inspiroivaa! Tietenkin kiehtoo kovasti myös ajatus 24kpl:n main piecestä, vaatteiden suhteen. Olen aina ollut itseni vaatettamisen suhteen, en tiedä mikä istuu itseni kohdalla parhaiten. Joten ajatus siitä että hankin toisen suunnitteleman, itseäni miellyttävän, vaate/asuste kokonaisuuden kuulosti niin ihanalta että on pakko kokeilla toimiiko tuo sittenkään.
Valitsin jonkin aikaa sitten nähdyn Sam sportygirlin. Syy miksi valitsin hänen tyylinsä koska tuli sellainen fiilis että tuo voisi sopia minulle. Tuntui toisaalta mukavalta irtiotolta kokeilla jotain sellaista mitä ei ikinä uskonutkaan pukevansa päälle. Esim. boyfriend farkut tai kultaisia koruja. Edellinen vaatekaappini sisältö oli jämähtänyt mustaan, harmaaseen, nudeen ja valkoiseen. Osa näistä vaatteista löysi tiensä huuto.nettiin ja osa tulevalle Kallion legendaariselle kirppikselle, joka järjestetään torstaina 28.7.
En siltikään viskannut menemään kaikkia muita vaatteitani tämän muutoksen myötä. Sanotaan vain että tämä muutos vei vain tarpeen ostaa vaatteita. Jos ostan niin ostan hyvin harkitusti. Tuosta yllä olevasta capsulesta minulta puuttuu: keltaiset korkkarit ja kermanväriset korkkarit. Olen muuten kierrellyt ja kaarellut ympäri suomea etsien itselleni sopivia keltaisia korkokenkiä. Ottaisin mieluusti sellaiset missä olisi nilkkaremmi ja maximissaan kahdeksan sentin korko.
maanantai 18. heinäkuuta 2011
Suklaan korvike.
Kesäkurpitsan kanssa leikkiminen ei ollut ainoa asia mitä puuhailin keittiössä tänään. Sitä ennen uunissa paistui Rahkaraparperitorttu (pyöreä vuoka) jonka resepti tulee tässä:
4 dl venhäjauhoja
2 dl sokeria
1 tl leivinjauhetta
1 tl soodaa
100g voita
1 muna
1 dl piimää
Täyte:
500g rahkaa
2 dl sokeria
2 munaa
2 vaniljasokeria tai vaniliauutetta.
1/2l sokeroituja raparperipaloja tai vaikka pussi marjoja.
Sekoita vehnäjauhot, sokeri, leivinjauhe, sooda ja vaniljasokeri. Nypi joukkoon voi. Ota murutaikinasta 1/3 osaa erilliseen kulhoon. Lisää siihen 2/3:n muna, piimä ja sekoita. Levitä taikina leivinpaperilla vuoratulle pellille. Laita sokeroidut raparperit tai marjat taikinan päälle, paista hetki uunissa. Sekoita loput täytteen ainekset ja levitä taikinan päälle. Ripottele pinnalle loput murutaikinasta. Paista 200 asteisessa uunissa kauniin kullanruskeaksi, n. 35min. Leikkaa paloiksi ja tarjoile.
Kuva alla omasta aikaansaannoksestani. Käytin pussin marjoja että muutaman raparperinvarren piirakkaan. Yltiöherkullista, ei jaksa montaa palaa putkeen.
4 dl venhäjauhoja
2 dl sokeria
1 tl leivinjauhetta
1 tl soodaa
100g voita
1 muna
1 dl piimää
Täyte:
500g rahkaa
2 dl sokeria
2 munaa
2 vaniljasokeria tai vaniliauutetta.
1/2l sokeroituja raparperipaloja tai vaikka pussi marjoja.
Sekoita vehnäjauhot, sokeri, leivinjauhe, sooda ja vaniljasokeri. Nypi joukkoon voi. Ota murutaikinasta 1/3 osaa erilliseen kulhoon. Lisää siihen 2/3:n muna, piimä ja sekoita. Levitä taikina leivinpaperilla vuoratulle pellille. Laita sokeroidut raparperit tai marjat taikinan päälle, paista hetki uunissa. Sekoita loput täytteen ainekset ja levitä taikinan päälle. Ripottele pinnalle loput murutaikinasta. Paista 200 asteisessa uunissa kauniin kullanruskeaksi, n. 35min. Leikkaa paloiksi ja tarjoile.
Kuva alla omasta aikaansaannoksestani. Käytin pussin marjoja että muutaman raparperinvarren piirakkaan. Yltiöherkullista, ei jaksa montaa palaa putkeen.
Päivän yllättäjä!
Tein tänään ruoaksi täytettyä kesäkurpitsaa, pitkästä aikaa. Halkaisin veitsellä kurpitsan kahtia ja koversin kuorimaveitsellä sen tuollaiseksi "veneeksi". Täytteenä käytin ruskistettua: kesäkurpitsan sisältöä, jauhelihaa, sipulia ja valkosipulia. Sitten laitoin tuon sekoitteen koveretun kurpitsan sisään ja muutama juustoviipale päälle ja uuniin hetkeksi. Niin uskomattoman mehukasta ja rapeaa! Omnom.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)